OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
DLA WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZLOKALIZOWANYCH NA
TERENIE GMIN – CZŁONKÓW ZWIĄZKU GMIN REGIONU PŁOCKIEGO OBJĘTYCH SYSTEMEM
GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI.
Zgodnie z art. 12 ogólnego
rozporządzenia o ochronie danych osobowych z 27 kwietnia 2016 r. (RODO) Związek
Gmin Regionu Płockiego informuje, iż:
Administratorem Danych Osobowych jest:
Związek
Gmin Regionu Płockiego z siedzibą w Płocku
ul.
Witolda Zglenickiego 42
09-411
Płock,
Dane kontaktowe inspektora ochrony
danych:
Inspektor
Ochrony Danych
ul.
Zglenickiego 42,
09-411 Płock
e-mail: iod@zgrp.pl.
Cele
i podstawa prawna przetwarzania danych:
Celem przetwarzania danych jest
realizacja praw i obowiązków, które wynikają z realizacji statutowych zadań
Związku Gmin Regionu Płockiego, polegających na utrzymaniu czystości i porządku
na terenie Gmin - Członków Związku,
określonych w
powszechnie obowiązujących aktach prawnych, w tym w ustawie o samorządzie
gminnym i ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, z
wyłączeniem innych zadań niż gospodarowanie odpadami komunalnymi. Związek
realizuje zadania na podstawie § 3 ust. 1 i 2 Statutu.
Administrator może przetwarzać podane
dane na podstawie:
-
art. 6 ust. 1 lit.
c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z 27 kwietnia 2016 r.
(RODO) tj. przetwarzanie jest niezbędne
do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
zgodnie
z przepisami zawartymi m.in. w:
-
§3 ust. 1 i 2
Statutu Związku Gmin Regionu Płockiego z dnia 11 marca 2013, (Dzienniku
Urzędowym Województwa Mazowieckiego pod
poz. 2865 z późn. zm.)
-
art. 64 ust. 3
ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. 2018 poz. 994 z
późn. zm.)
-
art. 3 pkt 2a ustawy
z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U.
2018 poz. 1454 z poźn. zm.)
-
ustawie z dnia 29
sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 poz. 800 z późn.
zm.),
Podanie danych osobowych jest
obligatoryjne i wynika z przepisu prawa.
Odbiorcy
danych osobowych:
Dostęp do Pana/Pani
danych będzie miał administrator oraz upoważnieni przez administratora pracownicy
w zakresie niezbędnym do wykonywania ich obowiązków służbowych.
Pana/ Pani dane
będą ujawnione również podmiotom zewnętrznym, takim jak dostawcy systemu
elektronicznego obiegu dokumentów, dostawcy usług internetowych, z których
korzysta administrator.
Pana/Pani dane
osobowe przekazane będą również innym podmiotom, z którymi administrator
podpisał umowy powierzenia danych osobowych, w tym min.
- wykonawcom usługi odbioru odpadów
komunalnych,
- dostawcy oprogramowania do
zarządzania systemem gospodarki odpadami;
- dostawcy systemu do identyfikacji
pojemników i worków za pomocą kodów kreskowych;
Jeżeli zaistnieją
przesłanki prawne, podane dane będą mogły być ujawnione również innym podmiotom
takim jak: Urząd Skarbowy, Samorządowe Kolegium Odwoławcze, Członkom Związku
Gmin Regionu Płockiego, Komornikowi Sądowemu, kancelarii prawnej, firmie
pocztowej i kurierskiej, itp.
Przekazywanie
danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG):
Sam administrator nie przekazuje Pana/Pani
danych za granicę. W przypadku gdy zaistnieją przesłanki do przekazania danych
poza Europejski Obszar Gospodarczy Administrator poinformuje niezwłocznie o tym
fakcie.
Okres
przechowywania danych:
Pana/Pani dane będą przetwarzane do
momentu zakończenia okresu, w którym będzie możliwe dochodzenie wszelkich
roszczeń, które mogą wyniknąć z obowiązku objęcia Pana/Panią systemem
gospodarowania odpadami komunalnymi.
Prawa
osoby, której dane dotyczą:
Przysługuje Pani/ Panu prawo do:
− na
podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na
podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na
podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w
art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo
do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza
przepisy RODO;
Nie przysługuje Pani/Panu:
− w
związku z art. 17 ust. 3 lit. b, e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo
do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na
podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.
1 lit. c RODO.
Skorzystanie z przysługujących praw,
wymienionych powyżej, możliwe jest poprzez przesłanie na adres e-mail:
iod@zgrp.pl bądź złożenie osobiście lub za pośrednictwem operatora pocztowego
do Związku Gmin Regionu Płockiego, ul. Zglenickiego 42, 09-411 Płock, stosownego
wniosku do administratora danych.
INSPEKTOR
OCHRONY DANYCH
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2018-05-28 13:17:13
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2018-11-22 13:29:59
- Liczba odsłon: 1915
- Historia dokumentu: